donderdag 15 maart 2018

Inspiratie voor mijn bulletjournal

Inspiratie voor mijn bulletjournal vind ik op een heleboel plekken. Zo haal ik regelmatig een boek uit de bibliotheek. Of ik neus wat op Instagram via de hashtag bulletjournal. En ik vind het heerlijk om een avondje op Pinterest door te brengen en ideetjes op te doen.
Een tijdje geleden ontdekte ik Creachick (Maris) en ik word heel blij van haar stijl. Ik besloot een van haar leuke pagina's na te maken. Maar dan wel met een Gittepetittwist.


Het werd een braindumppagina voor april, een pagina waar ik alle (wilde) ideeën kwijt kan in die maand. Ik dump ze daar zodat ze niet in mijn hoofd blijven rondspoken. Aan het eind van de maand kijk ik dan met welke ideeën ik iets wil gaan doen.

De video waarin Creachick haar braindumppagina maakt zie je hier


Normaal gesproken zoek ik plaatjes in tijdschriften en mijn geliefde prentenboeken, maar deze keer besloot ik -net als Maris- om ze te printen. Ik zocht op Pinterest op 'spring green' en 'quote brain'. Daarnaast zocht ik een paar lieve bijpassende plaatjes van Anita Jeram, een van mijn favoriete illustatoren. En nog wat wasknijpertjes en klemmetjes, gewoon via Google afbeeldingen.
Ik kopieerde en plakte alle plaatjes in het programma Publisher, omdat ik daar fijn mee kan werken. Maar in Word kan het ook hoor.
Ik moest trouwens de pagina twee keer printen omdat de plaatjes de eerste keer veel te groot waren. Knap hoe dat bij jou altijd in één keer goed gaat Maris.
Ik zocht nog wat lijntjespapier en wat zwart papier en vond dat in een Flow weekly en een Happinez. 


En toen kon ik aan de slag!
Als eerste tekende ik het raster, waardoor de pagina straks op een draadrek lijkt waar allemaal plaatjes aan hangen. Zo'n leuk idee van Creachick. 
Hoera voor de puntjes in mijn bulletjournal. Daardoor is lijnen trekken heel gemakkelijk. Ik maakte de hokjes 1x1 cm. De hoeken rondde ik een beetje af.


Daarna ging ik kijken welke plaatjes ik wilde gebruiken en hoe ik ze wilde verdelen. Dat is een kwestie van net zo lang schuiven totdat het goed voelt.



Dan alles vastlijmen op de juiste plek. Ik gebruik hiervoor dubbelzijdig tape en lijmrollers van de Action. Je moet dan wel precies weten waar je je plaatje wilt hebben, want vast is meteen muurvast. Voor de klemmetjes en knijpertjes gebruikte ik vloeibare lijm. Ik deed een beetje op een kladpapiertje en met een cocktailprikkertje bracht ik de lijm aan. Op die manier kun je heel precies werken.

En tenslotte volgde de afwerking. Ik bestelde (op advies van Creachick) een Tombow N95, een lichtgrijze stift waarmee je een randje schaduw aan je plaatjes geeft, zodat het net lijkt alsof ze echt aan het draadrek hangen. Dank voor de tip Maris, echt een mooie toevoeging. 
Ik schreef nog wat op de zwarte vlakken, stempelde een beetje en maakte de spread zo helemaal af. Ik vind hem echt heel erg leuk geworden. Ik ben benieuwd wat ik hier in april allemaal ga dumpen!


Je vindt Creachick op Youtube en Instagram en ze heeft ook een groep op Facebook. Ook haar website staat boordevol creatieve inspiratie. En als je je abonneert op haar Youtubekanaal krijg je een melding als er een nieuwe video online staat. Superhandig. 
Dank voor al je inspiratie Maris.

4 opmerkingen:

  1. wat mooi gemaakt brigit en ook fijn om je ideeën in kwijt te kunnen! Ik vind creachick ook een inspiratie! groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige inspiratiepagina's. Je gaat daar vast ideeën verzamelen waar je de komende maanden weer mee aan de slag kunt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.