zondag 1 februari 2015

Creatief met prentenboeken: bosdiertjessnailmail

Zo leuk hoe dingen soms spontaan ontstaan op Instagram!
Ik plaatste een foto waarop ik een aantal doosjes liet zien die ik had gemaakt. Een van die doosjes had  bosdiertjes op de voorkant. Dat leidde tot een snailmail...

Vérony was namelijk halsoverkop verliefd geworden op de bosdiertjes en vroeg me of ik een keer met haar wilde snailmailen. Die uitdaging ging ik graag aan. En de bosdiertjessnailmail is een van mijn favorieten geworden.


Het doosje is een doosje waar een digitale tape in zat (manlief is netwerkbeheerder in de IT). Het is van hard kunststof en heeft precies de goede dikte om nog net door de brievenbus te passen. Ik gebruikte het bestaande inlegvel als mal om er zelf eentje te maken die precies past.
Ik gebruikte voor deze snailmail prenten uit onderstaand boek.



Ik maakte m.b.v. een mal twee kleine envelopjes met een zelfgemaakt stickertje erop. Voor de stickertjes ponste ik met een kleine cirkelpons leuke plaatjes uit en bevestigde die met doorzichtige, ronde plakkertjes die ik ooit bij So Low kocht.


Ik maakte twee labels, die ik voorzag van een touwtje met een kraal.


Met mijn favoriete cirkelpons ponste ik 14 cirkels uit die ik twee aan twee tegen elkaar aan plakte met een touwtje ertussen, waardoor hij tweezijdig te gebruiken is.


Van wit karton, een mooi plaatje, een regel tekst uit het boek maakte ik een kaartje. Met 3D-blokjes plakte ik er twee kleine geposte rondjes op. Ik hing het kaartje met een klemmetje aan een hanger die ik maakte van houten kralen en een stukje bakerstwine.



Ik haakte van kinderarmbandjes van de Hema twee hangertjes met in ieder een lief bosdiertje. De achterkanten werkte ik af met bijpassend hobbykarton. Op mijn Pinterestbord Crochet-Frames vind je heel veel voorbeelden van gehaakte lijstjes.


Tenslotte stempelde en schreef ik nog een klein kaartje en klaar was de snailmail. 

En Vérony? Die was echt dolblij met haar bosdiertjes!
Ik kreeg van haar een heel leuke snailmail terug in winterthema.

8 opmerkingen:

  1. Dit is idd een heel lieve snailmail. Het ziet er zo simpel uit, maar het is toch meer werk dan gedacht. Maar het is zó leuk om te doen én om te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je bent wel een middagje onder de pannen. Maar wat je zegt: maken is minstens zo leuk als krijgen!

      Verwijderen
  2. Wat ongelooflijk gaaf!!! Ik ben helemaal verliefd ♡♡♡
    Erg leuk om te zien wat en hoe je het gedaan hebt!
    Groetjes Tamara (@Matawi's Favorites )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tamara!
      Is zo heerlijk om te doen. Vooral met zo'n prachtig prentenboek.

      Verwijderen
  3. Ik vind je bosdieren snailmail echt heel gaaf! En ben stiekem wel een beetje jaloers op de prentenboeken die jij daarvoor tot je beschikking hebt. Lijkt me alleen daarom al leuk om in de bieb te werken.. Binnenkort is er bij ons weer boekverkoop, misschien vind ik daar iets leuks tussen!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik besef wel dat ik op de eerste rij zit wat dat betreft. Maar bij de kringloop hebben ze soms ook mooie prentenboeken voor weinig. En dadelijk met Koningsdag weer... Ik heb er al heel veel, maar juweeltjes als die waarmee ik deze bosdiertjessnail heb gemaakt heb ik niet zoveel hoor.

      Verwijderen
  4. Ik vind ze zo ontzettend leuk. Uit mijn juffentijd heb ik nog heel veel prentenboeken. Een aantal wil ik wel bewaren maar ik heb er zoveel! En nu het round robin project achter de rug is kan ik weer gaan snailmailen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag wat Round Robinboekjes voorbijkomen de afgelopen dagen. Dat wil ik ook nog eens gaan doen. Met hoeveel mensen heb jij dat gedaan? En hoe lang is ie weggeweest?
      Ben benieuwd naar je snailmails! Prentenboeken zijn echt zo fijn om mee te werken. Nu ik eenmaal de drempel over ben om er in te knippen en snijden ben ik verslaafd... ;-)

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.